Twój doradca: Sylwia Szczepaniak kom. +48 604 943 658, tel. +48 22 480-85-08|sylwia.szczepaniak@rezerwacjaszkolen.pl

Jak napisać CV i jak zachować się na rozmowie o pracę?

Gdy tracimy pracę wali nam się grunt pod nogami. Zaczynamy nerwowo szukać czegoś nowego. Angażujemy się, wkładamy wiele wysiłku, by nasze CV wyglądało idealnie, by zwróciło uwagę osoby rekrutującej w danej firmie, do której aplikujemy. Jak wiemy, dobrze napisane CV to podstawa sukcesu na rynku pracy. Staramy się zatem przedstawić siebie w jak najlepszym świetle. Niestety, nie wszystko jest tak różowe, jak nam się wydaje. Nadal dużo osób popełnia błędy podczas pisania swojego życiorysu. Oto kilka rzeczy, których musimy unikać:
1. W CV dość często pojawiającym błędami są błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy brak odpowiedniego formatowania tekstu. Niestety już na wstępie dyskwalifikuje nas to z dalszego procesu rekrutacji na dane stanowisko.

2. Kłamanie w Curriculum Vitae również nie jest rzeczą mile widzianą. CV jest opisem naszych kwalifikacji w bardzo skróconej formie. Jak wiadomo, kłamstwo ma krótkie nogi i bardzo szybko wyjdzie na jaw. Pracodawca, który raz poczuje się oszukany, nie da nam kolejnej szansy na zrehabilitowanie swojej osoby.

3. Aplikowanie na niewłaściwe stanowisko. Czasami bywa tak, że „z braku laku” lub „a może się uda” aplikujemy na kilka różnych stanowisk w tej samej firmie. To wielki błąd z naszej strony, który pokazuje nasza słabość i nieprofesjonalizm. Pracodawca na rozmowie kwalifikacyjnej wymaga również przynajmniej minimalnej wiedzy o firmie, chciałby wiedzieć dlaczego staramy się akurat o to a nie inne stanowisko . Jak zatem odpowiedzieć na te pytanie, gdy aplikujemy na kilka stanowisk jednocześnie.

4. Brak przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej to bardzo często popełniany błąd. Wystarczy, że pracodawca zada nam jedno najprostsze pytanie na temat firmy i już wie, jaką wiedzę na dany temat posiadamy.

5. Nieodpowiednie zachowanie w trakcie rozmowy o pracę. Nieprofesjonalne zachowanie, nasz wygląd, ton głosu, nieodpowiednie gesty, czy sposób utrzymania kontaktu wzrokowego z osobą rekrutującą, wszystkie rzeczy negatywnie wpływają na to jak nas postrzegają inni. Od razu widać, czy jesteśmy prawdomówni, czy posiadamy odpowiednią wiedzę. Próby wymyślania odpowiedzi na trudne dla nas pytania od razu będzie zauważone, więc lepiej po prostu powiedzieć że się nie wie, zamiast wymyślać dziwne rzeczy.

6. Rzeczą niedopuszczalną są spóźnienia oraz nieprofesjonalne wiadomości wymieniane między kadrami a pracownikiem.

7. Uczenie się na pamięć odpowiedzi również nie jest oznaką odpowiedniego przygotowania do rozmowy. Pracodawca od razu wyczuje, że jesteśmy nienaturalni i cytujemy czyjeś myśli. Warto przemyśleć to, co mamy do powiedzenia a w swoich wypowiedziach pozostać naturalnym i pewnym siebie. Staraj się nie używać ciągle tych samych słów, formułuj odpowiedzi tak, by były odzwierciedleniem tego, jaki jesteś. Na pewno będzie to zauważone i docenione przez Twojego rozmówcę.

zaradnakobieta.pl

2018-05-15T10:29:12+00:00 Maj 15th, 2018|content marketing|0 Comments

Leave A Comment